Zamknięcie konta w Banku Millennium jest proste i szybkie. O ile wiesz, jak się do tego zabrać. Poniżej znajdziesz wszystkie niezbędne informacje i porady, które pomogą ci przejść przez cały proces bez zbędnego stresu. Od zamknięcia konta przez internet, po wizytę w oddziale – mamy wszystko, czego potrzebujesz, aby skutecznie zamknąć konto w Banku Millennium.

Jak zamknąć rachunek bankowy?

Decyzja zapadła. Postanowiłeś zamknąć swoje konto w Banku Millennium. Tylko jak to zrobić? W końcu, gdy wchodzisz na stronę banku, to widzisz przede wszystkim informacje, jak taki rachunek otworzyć. A co w przypadku operacji przeciwnej? Wbrew pozorom to nic trudnego, a my poprowadzimy cię przez ten proces krok po kroku.

Na początek musisz zdecydować, w jaki sposób chcesz zamknąć swoje konto. Do wyboru masz aż 4 opcje:

  • zamknięcie konta przez internet,
  • zamknięcie konta przez infolinię,
  • zamknięcie konta listownie,
  • zamknięcie konta w oddziale banku.

Każdy z tych sposobów ma swoje wady i zalety. Przyjrzyjmy się im po kolei.

Zamykam konto w Banku Millennium przez internet

Zamknięcie rachunku w Banku Millennium przez internet jest przede wszystkim wygodne. Wynika to z tego, że możesz zrobić to w dogodnym dla ciebie momencie bez względu na to, gdzie się aktualnie znajdujesz. Minus? Nie możesz zamknąć konta przez aplikację mobilną banku. Poza tym musisz się trochę naklikać, aby znaleźć właściwą opcję. Jednak jesteśmy od tego, aby pomóc ci ją odnaleźć.

Przede wszystkim zaloguj się do swojego banku i wejdź w sekcję „Wnioski i umowy”. Następnie wybierz opcję „Zamykam konto w Millenet” i wskaż rachunek, który chcesz zamknąć. W kolejnym kroku zostaniesz poproszony o podanie numeru innego konta bankowego, na który Millennium przeleje środki, jakie ewentualnie pozostaną na zamykanym rachunku. Następnie pozostaje ci tylko wskazać powód rezygnacji z konta i potwierdzić tę dyspozycję. I to wszystko. Jak tylko upłynie okresie wypowiedzenia umowy, twoje dotychczasowe konto w Banku Millennium zostanie zlikwidowane. 

Zamykam konto w Banku Millennium przez infolinię

Konto w banku Millennium możesz zamknąć również poprzez infolinię i rozmowę z konsultantem. Taka infolinia działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, dzięki czemu z konta możesz zrezygnować w dogodnej dla ciebie chwili.

Sama procedura jest stosunkowo prosta, ale zawczasu przygotuj sobie dane, dzięki którym potwierdzisz swoją tożsamość. W końcu konsultant musi mieć pewność, że zamyka rachunek właściwej osobie.

A pod jaki numer masz zadzwonić? Oto numery infolinii Banku Millennium:

  • 801 331 331 – z telefonów stacjonarnych i komórkowych,
  • (+48) 22 598 40 40 – z telefonów komórkowych i zagranicznych,
  • (+48) 519 284 040.

Poza tym możesz zalogować się do swojej aplikacji mobilnej. Tam wybierasz opcję „Kontakt” oraz „Połącz bezpośrednio z konsultantem”.

Zamykam konto w Banku Millennium listownie

Wniosek o zamknięcie konta w Banku Millennium możesz także przesłać listownie. Najlepiej skorzystaj z opcji listu poleconego z potwierdzeniem odbioru. Dzięki temu upewnisz się, że twoje pismo dotarło do banku.

A jak wygląda taki wniosek? Przede wszystkim możesz skorzystać z gotowych wzorów, które znajdziesz w internecie. Jednocześnie nic nie stoi na przeszkodzie, abyś napisał takie pismo samodzielnie. Co jednak ważne, zawrzyj w nim następujące informacje:

  • Twoje dane osobowe – imię i nazwisko oraz adres,
  • numer PESEL,
  • nazwę i numer konta, które chcesz zamknąć,
  • numer innego rachunku, na które Bank Millennium ma przelać środki, jakie zostaną ci na koncie,
  • prośba o zaprzestanie wykorzystywania twoich danych osobowych do celów marketingowych.

Dzięki temu bank będzie wiedział, czyje konta ma zamknąć.

A na jaki adres masz wysłać taki wniosek? W przypadku Banku Millennium będzie to:

Bank Millennium S.A.

Stanisława Żaryna 2A

02-593 Warszawa.

Zamykam konto w Banku Millennium w oddziale banku

Jeśli zdecydowałeś się na zamknięcie konta w Banku Millennium, możesz zrobić to także osobiście w dowolnym oddziale tego banku. Jeżeli nie wiesz, gdzie on się znajduje, wejdź na stronę internetową Banku Millennium i skorzystaj z dostępniej wyszukiwarki.

Pamiętaj, że udając się do banku osobiście, musisz mieć przy sobie dokument tożsamości, np. dowód osobisty. W tym przypadku całą procedurę zamykania konta przeprowadzi w twoim imieniu pracownik banku.

O czym pamiętać przy zamykaniu konta w Banku Millennium?

Jak widzisz, zamknięcie konta w Banku Millennium nie jest trudne. Niemniej musisz pamiętać, o kilku kwestiach:

  1. Twoje konto bankowe nie zostanie zamknięte z dnia na dzień. Okres wypowiedzenia umowy z bankiem trwa 30 dni, a za ten czas bank pobierze jeszcze standardowe opłaty.
  2. Oznacza to, że musisz na swoim koncie zostawić niewielką nadwyżkę, wynoszącą kilkanaście czy kilkadziesiąt złotych, która wystarczy na pokrycie tych opłat.
  3. Poza tym jeszcze przed zamknięciem konta możesz wypłacić z niego swoje pieniądze. Jednak jeśli tego nie zrobisz, Bank Millennium przeleje te środki na wskazane przez ciebie konto.
  4. Nie da się zamknąć konta z debetem. Dlatego też, jeśli twoje saldo jest ujemne, musisz najpierw spłacić debet, by móc zrezygnować z rachunku bankowego.

I to w zasadzie wszystko. Pamiętaj, że zamykanie konta w banku żaden problem. Dlatego też, jeśli nie jesteś zadowolony z oferty swojego banku lub znalazłeś lepszą, nie wahaj się, tylko zmień konto na inne.

Źródła: