Czy da się cofnąć przelew BLIK?

Czy da się cofnąć przelew BLIK?

Przelew BLIK został zlecony na zły numer telefonu i trafił do nieodpowiedniej osoby? Co zrobić w takiej sytuacji? W tym artykule sprawdzimy, jakie sa możliwości. Odpowiemy również na pytanie, czy da się cofnąć przelew BLIK? Zapraszamy do lektury.

Czy można cofnąć przelew BLIK?

Jak cofnąć przelew BLIK? Kluczem do udzielenia odpowiedzi jest zrozumienie, jak działa BLIK. To przelew natychmiastowy. W praktyce oznacza to, że niemal od razu pieniądze docierają do adresata. To niekorzystna informacja dla osób, które zastanawiają się, jak cofnąć przelew BLIK na telefon. W praktyce bowiem nie ma takiej możliwości. To sprawia, że należy zachować koncentrację i szczególne środki ostrożności. Przed uwierzytelnieniem transakcji dokładnie sprawdź, czy numer telefonu odbiorcy, czy też numer konta bankowego zostały prawidłowo wpisane. Jeżeli popełnisz błąd, to o odzyskanie środków będzie bardzo trudno, ponieważ one natychmiast pojawią się na koncie adresata.

Ostatnia szansa na zablokowanie przelewu występuje w momencie, gdy wpisuje się kod BLIK. Jeżeli coś jest nie tak lub podejrzewasz, że jesteś ofiarą oszustwa na BLIK, to zrezygnuj z przelewu i nie wpisuj kodu. Brak uwierzytelnienia sprawi, że transakcja zostanie wstrzymana.

Co zrobić jeśli przelew BLIK został wysłany na zły numer?

Wiesz już, czy można cofnąć przelew BLIK. Niestety nie ma takiej możliwości. Co w związku z tym zrobić w sytuacji, gdy zorientujesz się, że przelew został wysłany na nieprawidłowy numer telefonu? Operator systemu BLIK nie przechowuje danych użytkowników oraz ich numerów kont bankowych. Oznacza to, że w przypadku pomyłki trzeba kontaktować się bezpośrednio z bankiem.

Procedura polega na złożeniu wniosku reklamacyjnego z opisem sytuacji, w tym z zaznaczeniem, że przelew BLIK został zrealizowany na błędnie wpisany numer telefonu odbiorcy. Na podstawie wniosku Twój bank skontaktuje się z bankiem odbiorcy z prośbą o zwrot pieniędzy z błędnego przelewu. Drugą z możliwości jest bezpośredni kontakt pod dany numer (np. telefoniczny, wiadomość SMS) z prośbą o odesłanie omyłkowo przesłanych pieniędzy. Niestety szansa na ich odzyskanie zależy w dużej mierze od tego, czy dana osoba jest uczciwa.

Jak powinien zachować się odbiorca? Ten ma 30 dni na dobrowolne i anonimowe dokonanie zwrotu otrzymanych pieniędzy. Jeżeli tego nie zrobi, to poszkodowana osoba powinna złożyć do banku wniosek o udostępnienie danych osobowych odbiorcy w celu wykorzystania ich w przewodzie sądowym. Kolejnym krokiem jest wejście na drogę sądową, co generuje niepotrzebny stres, emocje i dodatkowe koszty. Właśnie dlatego należy zawsze być ostrożnym, nie tylko przy dokonywaniu przelewów za pomocą systemu BLIK. W ten sposób unikniesz niepotrzebnych kłopotów, nerwów i ryzyka utraty środków.

Interesuje Cię ta tematyka? Zapoznaj się z innymi naszymi artykułami na temat polskiego systemu płatności BLIK. Pisaliśmy w nich m.in.o tym, czym jest limit BLIK i ile wynosi w zależności od instytucji finansowej.

Komentarze i opinie użytkowników

Opinie nie są weryfikowane pod kątem ich pochodzenia od konsumentów, którzy używali i mają doświadczenie z danym produktem lub usługą finansową.
Bądź pierwszy, napisz opinię!